Prevádzkujete svoj vlastný web, blog alebo e-shop? V takom prípade určite chcete, aby boli tieto stránky čo najlepšie viditeľné pre potenciálnych záujemcov. Možno si teraz predstavíte, že využijete nejaký druh platenej reklamy. V skutočnosti sa vám však oplatí vedieť, že internetový marketing pozná tiež pojem SEO a ide o nástroj, ktorý funkčným spôsobom používajú weby, čo chcú dosiahnuť tú najlepšiu pozíciu v internetových vyhľadávačoch.
- Tieto výsledky ale môžeme rozdeliť takisto na platené a bezplatné.
V prípade platených vravíme jednoducho o reklame. O tom, že Google bude poskytovať váš odkaz v sekcii výsledkov označených ako Reklama. Je to súčasť SEM, čiže marketingu vo vyhľadávačoch.
Zaujímavo ale pôsobí zviditeľnenie v organických výsledkoch, kde za svoju získanú pozíciu neplatíte a dokážete z nej ťažiť dlhodobo. To znamená, že odkaz na obsah vášho webu bude Google poskytovať ako relevantný a kvalitný k hľadaným výrazom. Samozrejme za predpokladu, ak jeho technické a obsahové vlastnosti budú zodpovedať kritériám „google robotov“. V takom prípade vás tento vyhľadávač dokáže posunúť na vyššie pozície, čím zároveň vzniká veľmi dobrá viditeľnosť vašej stránky a toho, že existujete.
Aké potrebuje váš web úpravy, aby dosahoval vyššiu pozíciu? V skutočnosti ho môžete dostať veľmi vysoko a využiť tým naplno jeho potenciál. Musí ale spĺňať náležitosti, na ktoré vám odpovie seo kontrola. Štruktúra a technický stav stránky, jej správne nastavenie a použitie efektívnych kľúčových slov v jej obsahu sú on-page faktory, ktoré vás pri správnom nastavení dokážu „vystreliť“ vyššie.
Okrem toho optimalizácia od profesionálov pracuje aj s vonkajšími faktormi, akým sa rozhodne oplatí venovať pozornosť. V tomto prípade spomeňme nástroje ako linkbuilding a použitie spätných odkazov v tematicky blízkych článkoch, ktoré budú publikované mimo váš web, no budú odkazovať smerom k vám.