Huawei dosiahla v apríli až júni tržby vo výške 221,6 miliárd juanov (32,2 EUR), čo je o 23 percent viac ako v predchádzajúcom štvrťroku, a to napriek eskalácii obchodnej vojny medzi USA a Čínou, ktorá prerušila jej obchod s americkými spoločnosťami. Čisté ziskové rozpätie za prvých šesť mesiacov roku 2019 bolo 8,7 percenta na 401,3 miliárd juanov čo je 58,3 EUR.
Huawei predalo v prvom polroku 118 miliónov smartfónov – 59 miliónov v každom štvrťroku – čo predstavuje medziročný nárast o 24 percent, hoci tento nárast bol zaznamenaný v prvom štvrťroku. Spotrebiteľské obchody spoločnosti Huawei dosiahli v rovnakom období tržby 220,8 miliárd juanov čo je 32,1 miliárd EUR, čo predstavuje 55 percent celkových tržieb spoločnosti.
„Príjmy rástli v máji rýchlo,“ uviedol vo vyhlásení predseda Liang Hua. „Vzhľadom na nadáciu, ktorú sme položili v prvej polovici roka, pokračujeme v raste aj po pridaní do zoznamu entít. To však neznamená, že nemáme pred sebou žiadne ťažkosti. Robíme to a z krátkodobého hľadiska môžu ovplyvniť tempo nášho rastu. Kurz však zostaneme.“
Vzhľadom na spletitú štruktúru súkromného vlastníctva spoločnosti čínska firma nie je organizácia povinná vydávať pravidelné finančné údaje a jej zverejnenie výnosov je oveľa menej podrobné, ako by ste očakávali od svojich verejne obchodovaných konkurentov. Gigant však zverejňuje viac informácií, ako mala historicky – štvrťročná správa v apríli bola vlastne vôbec prvá.
Čísla prichádzajú s tým, ako Canalys vydáva správu, v ktorej sa podrobne uvádza rastúca dominancia na čínskom trhu smartfónov za posledný štvrťrok. Napriek celkovému poklesu trhu o šesť percent, deviatej po sebe nasledujúcej štvrťročnej prezentácií, sa gigantu podarilo medziročné zvýšiť o 31 percent, aby doma získali 38%.
To bolo na úkor každého z hlavných konkurentov čínskeho giganta – Xiaomi, Oppo, Vivo a Apple – ktorý podľa správy zaznamenali dvojciferný pokles. Čína predstavovala 64%dodávok od HW, čo je najvyšší podiel od roku 2013