Firma Instagram nie je najväčší tvorca peňazí pre Facebook, ale určite hrá hlavnú úlohu pri vytváraní príjmov pre spoločnosť pôsobiacu v oblasti sociálnych médií. Bloomberg dnes uvádza, že aplikácia v minulom roku priniesla tržby z reklamy vo výške 20 miliárd dolárov, čo predstavuje viac ako štvrtinu celkových príjmov FB za rok 2019.
Reklamy sa zobrazujú na Instagrame medzi príbehmi, v rámci informačného kanála a na karte Preskúmať. Tím Instagramu čoraz častejšie zisťuje, ako zarovnať reklamy medzi obsahom používateľov.
Táto suma predaja je obzvlášť zaujímavá vzhľadom na to, že Google včera pripustila, že služba YouTube minulý rok vygenerovala tržby z reklamy vo výške 15 miliárd dolárov alebo približne 10 percent celkových výnosov spoločnosti Google. Na rozdiel od YT, IN nezdieľa žiadny zo svojich výnosov z reklamy s tvorcami. NY Times však predtým informoval, že IN platia určitým tvorcom za ich obsah IGTV, hoci v takom prípade organizácia platí skôr za vybavenie tvorcov a za natáčanie, nie za zdieľanie zisku z reklamy. Tieto náklady zvyčajne nedosiahli ani päťciferný rozsah, uviedol IG. Na druhej strane YT zdieľa príjmy z reklamy s tvorcami. Ruth Porat včera investorom povedal, že náklady na tvorcov spadajú pod náklady na „získavanie obsahu“, ktoré dosahujú približne 8,5 miliardy dolárov.
FB sa zameral na speňaženie IG. Je to produkt na nakupovanie, ktorý dáva značkám možnosť predávať položky priamo z aplikácie a tiež pripravuje na to, aby zohral väčšiu úlohu pri dohodách s obsahom ovplyvňujúcich. Nedávno poskytlo niektorým tvorcom prístup k produktu navrhnutému na pomoc pri koordinácii obchodov so značkou. Organizácia pravdepodobne bude naďalej rozširovať svoje nástroje pre tvorcov a dáva značkám prístup k metrikám, ktoré pravdepodobne pre organizáciu vygenerujú viac peňazí.